DLA ZAMÓWIEŃ POWYŻEJ 100 ZŁ - WYSYŁKA GRATIS

Szukaj

Baranek Sam - dlaczego i jak wprowadzić trenera snu?

Natalia, 30 marzec 2020
Baranek Sam - dlaczego i jak wprowadzić trenera snu?

Autorka: Nathalie Schittekatte, trenerka snu w Snuggles and Dreams.

Jako konsultantka do spraw dziecięcego snu często polecam produkty, które pozwalają maluchom lepiej spać. Na przykład odpowiednie śpiwory, nianie czy urządzenia emitujące biały szum. Kiedy pomagam rodzicom małych dzieci, jedną z moich propozycji jest trener snu. Co to takiego?

Trener snu to zegarek-budzik zaprojektowany specjalnie dla dzieci. Jego kluczowymi elementami są kolory, które wskazują czas na sen i moment pobudki. Małe dzieci nie znają się na zegarku, nie potrafią określić godziny, dlatego takie kolory są niezwykle pomocne. Od momentu, gdy rozpoczęłam pracę doradcy, polecałam Baranka Sama od ZAZU kids jako odpowiedni zegarek do treningu snu. Dzięki producentowi, mogłam go osobiście przetestować. Baranek Sam jest łatwym w obsłudze (i pięknym!) urządzeniem. Zmienia kolor na czerwony, gdy nadchodzi czas na sen i zielony, kiedy można wstać. Czerwone światło nie przeszkadza w produkcji melatoniny, w przeciwieństwie do światła białego i niebieskiego. Maluch może więc spokojnie spać. Na 30 minut przed zmianą światła na zielone, zapala się światło pomarańczowe. Dla dziecka to sygnał, że już za kilka chwil będzie mogło obudzić pozostałych domowników. Możesz wyłączyć czerwoną lampkę, ale osobiście proponuję zostawić ją na noc, jako wizualną pomoc dla Twojego dziecka. Zobacz poniżej, jak działa baranek Sam:

Trener snu Baranek Sam i jego komunikaty
Trener snu Baranek Sam - pierwszy zegarek i budzik dla dziecka

Kiedy warto używać trenera snu?

Trener snu może być przydatny w następujących sytuacjach:

- Twoje dziecko wstaje codziennie o innej porze, a Ty chcesz, by godziny budzenia były stałe,

- Twoje dziecko jest rannym ptaszkiem, a Ty chcesz, by pozostało w łóżku nieco dłużej,

- Twoje dziecko śpi z rodzeństwem i nie chcesz, by je tak wcześnie budziło,

- chcesz ustawić czas drzemki malucha - 30, 60, 90, 120, 150 lub 180 minut,

- Twoje dzieci chodzą do szkoły i zdarza im się przysypiać - użyć budzika, żeby je obudzić.

Kiedy wprowadzić w życie trenera snu?

Trenera snu możesz wprowadzić około 2 roku życia dziecka. Wszystko zależy od malucha, kiedy będzie do tego gotowy. Najważniejsze, aby dziecko rozumiało różnice w kolorach i wiedziało, co one oznaczają. Innymi słowy, że będzie potrafiło powiedzieć, że czerwony = zostań w łóżku, pomarańczowy = poczekaj trochę, a zielony = możesz przyjść do mamy/taty. ZAZU kids zaleca Sama dzieciom w wieku 3+.

Jak wprowadzić trenera snu?

Kluczem do sukcesu jest to, aby Twój maluch zaakceptował trenera snu już w momencie, gdy jest mu przedstawiany. Jeśli dziecko nie przejawia zainteresowania urządzeniem, istnieje małe prawdopodobieństwo, że będzie przestrzegać zasad, które są przekazywane wraz z trenerem.

Zacznij od łatwych wyzwań. Czy Twoje dziecko budzi się codziennie około 6 rano? Ustaw budzik na 6 rano, nawet jeśli chcesz, aby maluch obudził się później. W ten sposób łatwo nauczy się on przestrzegać zasad Sama. Pamiętaj, aby wyrazić swą dumę i radość z sukcesów malucha.

Staraj się trzymać tej rutyny przez około 3 noce, aż będziesz mieć pewność, że twoje dziecko chętnie przyłączyło się do wyzwań. Od tego momentu możesz stopniowo (może nawet potajemnie) wydłużać czas budzenia - do godziny 6.30, a później do 7:00 (zależnie od sytuacji i potrzeb). Przesunięcie budzika o pół godziny jest dla wielu dzieci łatwiejsze, niż o całą godzinę, choć naturalnie zależy to od dziecka. Osobiście radzę posuwać się raczej wolniej, niż szybciej, żeby nasze działania nie okazały się dla dziecka demotywujące.

Czy wiesz, że trener snu ZAZU kids to nie tylko pierwszy zegarek dla dziecka, ale także lampka nocna?

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów